Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

Σωσίβιο ζητούν οι ακτοπλόοι - Την ειδησεογραφία προσφέρει η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ www.elliniki-metafrastiki.gr


Σωσίβιο ζητούν οι ακτοπλόοι - Την ειδησεογραφία προσφέρει η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ www.elliniki-metafrastiki.gr


ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ για δημόσιο και ιδιωτικό τομέα www.elliniki-metafrastiki.gr


ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ για διαγωνισμούς και προσλήψεις μόνο στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ www.elliniki-metafrastiki.gr


Επιδοτήσεις για καύσιμα και εργοδοτικές εισφορές μεταξύ των αιτημάτων του ΣΕΕΝ, τονίζουν ότι τα υπουργεία Οικονομικών και Τουρισμού δεν έχουν αντιληφθεί τη συνεισφορά της ακτοπλοΐας.
          
Επιδοτήσεις για καύσιμα και εργοδοτικές εισφορές μεταξύ των αιτημάτων του ΣΕΕΝ, τονίζουν ότι τα υπουργεία Οικονομικών και Τουρισμού δεν έχουν αντιληφθεί τη συνεισφορά της ακτοπλοΐας

Οι ακτοπλόοι… συντάσσονται με τους ναυτεργάτες για το νομοσχέδιο περί «τουριστικών πλοίων», ζητώντας να αποσυρθεί η διάταξη για το «πλοίο ασφαλείας»

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

Επιδοτήσεις, μέτρα, αλλά και θεσμικές αλλαγές για τον κλάδο της ακτοπλοΐας ζητά ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), σε μια προσπάθεια να επιβιώσουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι οποίες τα τελευταία τέσσερα χρόνια παρουσιάζουν συσσωρευμένες ζημιές. Η πτώση της κίνησης, η έλλειψη ρευστότητας και ο διπλασιασμός της τιμής των καυσίμων είναι οι κύριοι λόγοι των ζημιών που παρουσιάζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Αυτά υποστήριξε χθες, σε ημερίδα που διοργάνωσε το ΕΒΕΠ για την ακτοπλοΐα, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης, ο οποίος τόνισε ότι -παρά τη μείωση των τιμών των καυσίμων κατά 10% το 2013 σε σύγκριση με το 2012- τα οικονομικά αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών θα είναι ζημιογόνα και το 2013, ενώ -όπως είπε- οι συνολικές ζημιές του κλάδου την περίοδο 2009-2013 θα πλησιάσουν το 1 δισ. ευρώ.

Κατηγορηματικό «όχι»

Την ίδια ώρα, εξέφρασε την έντονη διαφωνία των ακτοπλόων για τη διάταξη που συμπεριλαμβάνεται στο επίμαχο νομοσχέδιο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», σύμφωνα με την οποία το ΥΝΑ έχει το δικαίωμα να επιβάλλει δρομολόγια, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των εταιρειών, το λεγόμενο «πλοίο ασφαλείας», κάτι που έχει προκαλέσει και την οργή των ναυτεργατών. Ο Μιχ. Σακέλλης μάλιστα ζήτησε την απόσυρση της διάταξης από το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή.

Κατά τα άλλα όμως, υπεραμύνθηκε του έργου που κάνει η πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ, λέγοντας ότι, εκτός από το υπουργείο Ναυτιλίας που «καταβάλλει επίπονες προσπάθειες σε μια ιδιαίτερη δύσκολη περίοδο για τη χώρα, τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Τουρισμού δεν έχουν κατανοήσει τη σημασία και τη συμβολή των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στην προάσπιση των εθνικών μας συμφερόντων, στη βιωσιμότητα των νησιών μας, στον τουρισμό και στην εθνική οικονομία».

Και έφερε ως παράδειγμα το ότι οι συντελεστές ΦΠΑ μειώθηκαν σε τρεις περιπτώσεις: στα νησιά, στις ξενοδοχειακές μονάδες και στην εστίαση. Και στις τρεις αυτές περιπτώσεις -όπως είπε- ξεχάστηκε η ακτοπλοΐα, παρά το γεγονός ότι, χωρίς την ακτοπλοΐα, καμιά τουριστική δραστηριότητα δεν μπορεί να αναπτυχθεί στα νησιά.

Θαλάσσιες μεταφορές

Στη συνέχεια τόνισε την ανάγκη εξεύρεσης λύσεων για την ενίσχυση των θαλάσσιων μεταφορών, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη, οι οποίες θα βρεθούν μόνο εάν εκλογικευτεί το κόστος των καυσίμων, ενώ ζήτησε και την επιδότηση της τιμής των καυσίμων, όταν αυτές ξεπερνούν κάποιο επίπεδο. Αναφέρθηκε και στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, λέγοντας πως μετά την πώλησή του το Δημόσιο θα πρέπει να διατηρήσει τον έλεγχο σε θέματα που αφορούν το κόστος των λιμενικών τελών και υπηρεσιών, αλλά και τη διαφύλαξη των απαραίτητων θέσεων για την εξυπηρέτηση των επιβατικών πλοίων.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις γραμμές της Αδριατικής, στις οποίες η μείωση της επιβατικής κίνησης φτάνει το 39% και των φορτηγών το 20%, ενώ τα ελληνικά πλοία έχουν μειωθεί από 26 που ήταν το 2000 σε 7 σήμερα και ζήτησε την επιδότηση εργοδοτικών εισφορών, γιατί -όπως σημείωσε- τα προβλήματα και τα οικονομικά αποτελέσματα των πλοίων της Αδριατικής θα επηρεάσουν αναπόφευκτα και το επίπεδο των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών.

ΠΗΓΗ: Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ                     



ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ για διαγωνισμούς και προσλήψεις μόνο στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ www.elliniki-metafrastiki.gr